Thursday, July 7, 2011

My sister, Norain...




She is my youngest sister...


InsyaAllah, akan fly ke Ireland, sambung Medic...


Still remeber last time when I was in form 4...


Aku nak sangat jadi doktor time tuh, tp ayah beriya tak kasi...


Ayah kata, jadi doktor susah, selalu on call, takda masa dgn keluarga, dll alasan lagi...


Sebab ayah beriya sgt tak kasi aku jadi doktor, aku cuba tanamkan minat aku ngan course lain...


Aku pun amik Accounting...


Since aku mmg sgt suka Math & kepala otak ku lebih pick-up ngan nombor2 ni, so, aku tak hadapi sebarang masalah ngan Accounts...


Really enjoy buat accounts... & now, mmg dah jadi Accountant pun...


Tapi aku xsuka...


Kerje tak best...


No freedom, everyday stress...


Nasibla ada hubby yg sentiasa menjadi shoulder to lean aku...


Okies, berbalik cerita adikku ini, insyaAllah lepas raya, dia akan fly ke sana...


Ayah pun tak agree dulu dia nak buat Medic, apatah lagi study oversea...


Tp disebabkan dia dikelilingi kawan2 yg semuanya bercita2 nak study oversea masa dia di


MRSM Taiping, ayahku seperti tidak dpt membantah kehendak Ain...


Semasa Ain di MRSM Taiping & semasa tinggal lagi 2 minggu aku nak berkahwin, ayah sakit kuat...


Mungkin dari situ, baru ayah realize, pentingnya if dalam sesebuah family, ada yg boleh guide

atau bantu ahli keluarganya kalo ada yg sakit...


Since tuh la, ayah boleh terima Ain nak sambung Medic...


Tahniah Ain...


Now she tgh nervous nak amik result A-Level dia...


Dont worry Ain, we trust u can do it...


Remember Allah, bukan dalam kesusahan shj, tp dlm kesenangan juga...


Meminta padaNya k...


Cuma, mungkin ada adegan sedih la bila ko fly nnti...


U know mak kan, sure she cry...


Ayah pulak, ttp ayah...


He will never show his true feeling, apapun jadi...


Bila dah duk negara org, ingat kami selalu...


Skype...


Dont forget to send letter to mak & ayah...


Jaga kelakuan...


Jaga maruah diri...


Aku mendoakan semua yg berbaik buat adikku Norain kat sana nnti...


Semoga mendapat kejayaan di sana...


Kakakmu,

~Asiah Ishak~

1 comment:

  1. terharunyer klu aku jadi adik ko. nyway..congrats. best gak ade sorg g ireland. nnti bleh la g visit kt ireland..best22

    ReplyDelete