Friday, February 4, 2011

Rumah Baru....

Assalamualaikum...

Haaa, ni la rumahku...

Yg masih comot...

Until today, masih lom sempat nak buang lalang2 tuh...

Harini nak beli cangkul, nak buang lalang2 tuh...

Baru nak sempat harini pasalnya, semalam baru abis kemas dlm rumah...

Sempat jugak adik ku Aishah dr Kuala Kubu singgah umah aku mlm td, nak gi site visit
katanya...

& she so happy coz kakak dia ada umah besar...

Lawak lak adik ku sorg ni...

Ini pemandangan tepi umah ku...

Jus lebarkan rumah 18' x 45'...

So, ni la hasilnya...


Ni lak gambar hubby & Firas depan rumah...

Actually, byk lagi nak uat...

Esp. nak buat pagar keliling rumah...

Dah dpt budget dr abg yg uat rumah aku tuh, dia kata almost RM20k...

Coz aku planning nak uat pagar automatik 20', so that both cars boleh masuk parking...

Since umah aku corner lot, panjang gak pagar tembok keliling umah tuh nak uat...

Pastu, nak uat security alarm secepat mungkin...

Budget below RM5k, insyaAllah, boleh disegerakan...


Ni la ruang fav ku & hubby & firas kot, sebab tempat ni akan jadi tempat tgk tv...

Nnti ku letak gambar latest k...

Ni gambar sebelum ada perabot... :-)


Ni la hall rumah aku...

Kat sini akan ku jadikan ruang tamu utk tetamu....

Yg td tuh, ruang tamu tuk kami bertiga...

Hehehe...


I like the feature hall...

Tempat ni jadi dining hall tetamu pulak..

Kiranya aku buat rumah ni utk tetamu ler...

Dining hall kitorg kat dapur jer...

Dah siap meja makan kecik tuk kami bertiga, ada tv & radio skali...

Suka dining hall kami...


Next post ti, aku letakkan gambar rumah kami yg dah ada perabot sikit2 tuh k....

Skrg ku nak kuar, beli brg dapur, mak ku otw nak mai rumah...

Jumpa lagi...

Wassalam....

No comments:

Post a Comment