Sunday, March 13, 2011

Ayah masuk hospital...


Aku sgt-sgt sensitif bila dpt tau, ayah atau mak sakit...

Hari selasa lepas, ku pun tak berapa sihat, sakit gusi & sakit kepala...

Ku dpt panggilan telefon dr along, bgtau ayah masuk spital...

Ku call mak, mak nangis2...

Ayah demam panas & dari blood checking, ayah kena denggi...

Mmg masa ku balik kg minggu lepas, masa faizal kawen, ayah dah demam2, gaot skali...

First time ayah gaot, kesian kat ayah, sampai sakit2 dada...

Kat kg, tinggal mak & ayah jer...

Tak sampai hati aku nak biarkan mak sorg2 di kg...

Aku pun, terus kemas2 baju, balik kg...

Tgh malam sampai kg, jenguk ayah kat hospital sekejap...

Ayah tgh rest time tuh...

Ku tanya ayah, ayah ok tak?

Ayah jawab ok...

Mungkin ayah taknak susahkan hati aku...

Aku sebenarnya sedih time tuh, tp ku pun buat2 biasa, takmo ayah sedih2 pulak...

Ayah,

Masa kecil ayah dah jaga kami adik beradik dgn baik...

Manja ayah ialah beri makan, beri pakai, beri pendidikan...

Ayah tak pernah mewahkan kami ngan harta benda....

Carilah harta dgn pendidikan yg ayah beri...

Terima kasih byk2...

Kalo ayah manja-manjakan kami, tentu kami tak jadi 'orang' hari ini...

Kalo ayah tak jaga kami baik2...

Mana mungkin kami semua anak ayah dpt belajar ke menara gading...

Along di UPM, aku di UIAM, Aishah di Politeknik, Ain pula, tak lama lagi fly ke Ireland, buat Medic...

Terima kasih ayah...

Terima kasih mak, yang menjadi suri rumah sepenuh masa, menjaga kami adik beradik...

Jasa kalian berdua tidak terbalas oleh kami...

Ku doakan, mak & ayah sentiasa sihat, dimudahkan urusan ibadat kalian berdua...

Semoga mak ayah selalu bahagia di samping kami semua...

Sayang mak, sayang ayah...

~Asiah Ishak~
8.28 malam 13 Mac 2011, Ahad


No comments:

Post a Comment